Tuesday, February 10, 2015

Selseme atau selesema?

Tak kisah la apa ejaan pun yang penting maksudnya sama... kalau dah kena selsema ni kan semua pun tak selesa dah..
Mungkin habuk kot yang menjadi penyebab selsema pagi tadi ni.. puncanya dari bersin-bersin terus selsema.. sekarang ni menanggung la hai....

Untuk Selesema biasa ni kita jarang dapat demam, sakit kepala serta letih lesu dan tidak bermaya. Biasanya kita akan sering mengadu yang hidung tersumbat, batuk dan sakit tekak. 

Ye! Itulah saya tanggung sekarang! Okay, mari cepat minum air banyak-banyak supaya tekak tak perit.
Jiran meja sebelah ni pun suara dah semacam.. selesema jugak rupanya... aduhai..
Jangan sebar kat saya ye virus selesema tu..hehe

Pagi tadi boss tegur "demam ke? Saya jawab kat boss tak demam cuma selesema.. boss pun cakap tu kurang vitamin C tu.. aik boss perli ye... hehe tapi memang pun sebab saya tertinggal pillbox Shaklee saya di rumah... nanti tengahhari lari balik rumah jap.. selain nak ambil pillbox tu sebab nak ambil pakaian sukan sebab petang ni ada training netball. . Berabad dah saya tak main netball.. last main hari tu pun bulan bila entah sebab ada game jabatan... ni training untuk friendly game katanya..  lagi satu sebab nak tinjau hero saya tu macam mana dia rehat sensorang sebab hari ni cakap dengan dia mama tak datang tengahhari.. pagi tadi dah siap bekal untuk dia lunch.. 
Kbai.

No comments:

Post a Comment