Wednesday, February 13, 2013

adui...

BALING - Seorang wanita diselubungi rasa bersalah apabila gagal berbuat apa-apa untuk menyelamatkan anak keduanya daripada rentung selepas terperangkap dalam rumah papan dua tingkat yang terbakar kelmarin.
Siti Khuzaimah Abas, 33, memberitahu, sehingga kini dia masih tidak dapat melupakan tragedi tersebut dan amat merindui Adam Akmal Erwan, 4, yang ditemui rentung dalam kebakaran di Kampung Rambong Padang, Batu Tujuh di sini itu.
Katanya, dia bertambah sedih apabila anak kecilnya itu menemui ajal dengan cara sedemikian.
"Bagaimanapun, saya reda dengan ketentuan Allah namun belum dapat melupakan tragedi itu.
"Sebelum kejadian, saya baru bermesra dengan arwah selepas pulang menghadiri majlis kenduri rumah saudara di Sungai Petani," ceritanya yang melecur di kedua-dua belah kaki dalam kejadian tersebut.
Semalam Kosmo! melaporkan, Adam Akmal ditemui rentung selepas terperangkap dalam kebakaran yang berlaku pada pukul 4.30 petang itu.
Bapa mangsa, Erwan Md. Nayan, 33, tidak menyangka arwah masih terperangkap kerana sebelum itu kanak-kanak tersebut bermain dengan abangnya, Airil Zaquan, 6, di hadapan rumah.
Siti Khuzaimah ditemui selepas menerima kunjungan Jabatan Kebajikan Masyarakat Baling yang memberikan kaunseling dan bantuan kematian sebanyak RM300 kepada keluarganya.
Menurut Siti Khuzaimah, dia sekeluarga kini menumpang di rumah saudaranya.
Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Baling, Abdul Kudus Abd Malik berkata, pihaknya terpaksa berjalan kaki sejauh satu kilometer ke tempat kejadian kerana jalan sempit selain pokok-pokok yang menghalang laluan jentera bomba masuk.
"Harap penduduk memberi kerjasama untuk melebar jalan dan membersihkan pokok kayu yang merentangi jalan untuk kesenangan di masa depan," katanya

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0213&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm#ixzz2KkbkzWMC
Hakcipta terpelihara

hrmmmmm....sedih la plak... tp apakan daya...semua ketentuan ALLAH swt yang Maha Esa

No comments:

Post a Comment